Saturday, August 7, 2010

si celaka mna yg menghentam aku?

semalam,dalam kekalutan & kehingar bingaran alunan muzik yg laju,kuat serta membingitkan telinga,aku dikasari oleh entah siapa dalam kegelapan serta kepanasan gig. aku terduduk lantaran dikasari beliau. aku bangkit dengan pantas & 'mosh' dengan segala kudrat yang ada sehingga terkasari kawan aku sendiri[maaf telah dipohon melalui fb]

sebelum bermulanya adegan tersebut,aku begitu buas semasa kugiran Perek Kasi Gerek membuat persembahan. kebanyakan yang berdiri didepan pentas adalah dari Sungai Petani[lebih tepat lagi kawan-kawan kepada band tersebut termasuk aku]. yang lain,mereka lebih bersifat rascisme terhadap genre muzik yang berlainan daripada mereka. mungkin bagi mereka,genre yang mereka dengari adalah lebih hebat atau gah. biarkan,aku bukan menulis untuk mendiskriminasi orang lain tetapi kehairanan aku yang menyebabkan jari-jari kepelikan aku untuk menulis. dalam mindaku tertimbul satu soalan,'mengapa mereka bersifat sedemikian rupa? apa salahkah untuk orang lain bermain muzik sedemikian?'

tetapi,pujian harus diberikan kepada segelintir pengikut muzik berkenaan yang mampu untuk bergaul dengan orang lain tidak kira jika orang tersebut dimeminati apatah mengagumi muzik yang digemari olehnya. memang didunia ini perlukan kepelbagaian tetapi jikalau terjurus kepada kekancah kebodohan seperti rascisme,lebih baik orang yang mempunyai pendapat sedemikian membuat negara sendiri yang hanya mempunyai 1 fahaman sahaja.

memang betul bahawa kita hanya manusia biasa yang tidak boleh lari daripada melakukan kesalahan tetapi lebih baik kita bermuhasabah diri jikalau kita sendiri melakukan perkara yang tidak disukai oleh diri kita sendiri. dengan bermuhasabah diri,kita akan lebih matang & berkemungkinan tidak akan mengulangi perbuatan tersebut.

1 comment:

  1. celaka,mengapa setiap kali aku menulis sesuatu ia lari daripada tajuk sebenar?ha69

    ReplyDelete