Tuesday, August 31, 2010

Aku Bukan Sempurna

'AKU BUKAN SEMPURNA'

aku bukan sempurna
aku hanya manusia biasa
setengah daripadaku ada di syurga
selebihnya di neraka
sekarang,aku tidak punyai apa-apa

otakku sama seperti yang lain
aku juga punyai akal seperti manusia yang lain
mungkin cara aku memandang sesuatu itu sahaja yang berlainan
aku seorang yang tidak suka mendiskriminasi orang lain
tetapi aku kadang-kadang terlepas

berpegang dengan prinsip?
ha69
kita kadang-kadang melanggar prinsip kita sendiri tanpa disedari
aku cuba tidak mendiskriminasi kerana
tidak mahu menilai orang dari luaran dan juga
untuk megelakkan diriku dari menjadi stereotype

aku ingin menjadi sempurna dengan tidak melakukan
perkara yang aku sendiri tidak suka
tetapi aku tetap manusia biasa
yang tidak boleh lari dari melakukan kesalahan

banyak perempuan mahukan lelaki yang sempurna
tetapi aku tidak sempurna
lebih baik mereka cari yang lain dan bukannya diriku
aku tidak pasrah,cuma tidak mahu membuang masa mereka

No comments:

Post a Comment