Thursday, August 5, 2010

ha69..adakah aku hipokrit?

aku diluar blog ini,sungguh bercanggah identiti aku. kelantangan dalam sesuatu perkara memang tiada tandingan tetapi apabila tiba masanya untuk mula menulis blog,aku seperti menjadi orang yang lain. orang yang aku maksudkan adalah seorang yang berfikiran luas,terbuka dan matang dalam percakapan dan segala-galanya. mungkin ini merupakan teras diri aku cuma aku bayangi mata kawan-kawan aku dengan kerja bodoh dan perilaku gila-gila. aku tidak berniat untuk menarik perhatian mereka cuma mahu hilangkan kebosanan dikala tiada topik untuk menyembang. aku juga selalu dijadikan bahan ketawa oleh malaun-malaun tersebut tetapi bagi aku,tiada siapa yang sempurna. jikalau mereka[manusia] gelak kerana kekurangan orang lain,mereka adalah seorang yang tidak bersyukur atas nikmat yang diperolehi selama ini.
[pergh,another fucking matured phrase... babi,apa yang terjadi dengan aku?]

aku tidak pernah diberitahu bahawa aku seorang yang baik oleh kawan-kawan aku tetapi ada 1 malam itu aku ditarbiah oleh kawan aku sampai menitiskan air mata.[serious rare malam tu]
dia beritahu aku bahawa aku ini sebenarnya baik dan semua perkara yang sewaktu dengannya cuma aku keliru dengan keadaan sekeliling.
[p/s:thx babe sebab ingatkan aku tentang semua ini termasuk tentang ibu aku.]

kematangan kadang-kadang perlu dilihat juga dimana perlu jadi sedemikian. kita tidak boleh menjadi matang sentiasa kerana pasti jiwa kita akan meronta. cuma kadang-kadang,ditempat yang perlu kita tunjukkan kita terlupa untuk menunjukkannya.haih..
kita cuma manusia biasa yang tidak dapat lari dari kesilapan la..

No comments:

Post a Comment